تاپ ویزا

مطالب مرتبط با مهاجرت و اخذ ویزا

تاپ ویزا

مطالب مرتبط با مهاجرت و اخذ ویزا

ویزای ۴۹۱ استرالیا

ویزای ۴۹۱ استرالیا چیست:

خبر تغییرات قوانین مهاجرت استرالیا و اضافه شدن ویزای ۴۹۱ استرالیا از ۱۶ نوامبر ۲۰۱۹ خبری بسیار شوکه کننده بود. با اعلام این خبر که با اضافه شدن ویزای ۴۹۱ استرالیا به جای ویزای ۴۸۹ استرالیا خواهد بود. ویزای ۴۹۱ استرالیا از نظر امکانات و شرایط اقامت در استرالیا تا حدود زیادی با ویزای ۴۸۹ متفاوت است.

ویزای ۴۹۱ استرالیا چند ساله است:

ویزای ۴۹۱ استرالیا یک ویزای ۵ ساله اقامت موقت است که شرایط تبدیل شدن آن به ویزای اقامت دائم کاملا روشن و مشخص شده است. در این ۵ سال فرد متعهد می شود که حداقل ۳ سال در مناطق رجیونال استرالیا اقامت داشته باشند و مشغول به کار باشند.

شرایط تبدیل ویزای استرالیا ۴۹۱ به اقامت دائم استرالیا

بعد از اینکه یک فرد بتواند نشان دهد که در سه سال در مناطق کم جمعیت استرالیا زندگی و کار کرده است و حداقل حقوق پایه استرالیا را به میزان ۵۳۹۰۰ دلار در سال دریافت کرده است کافی است تا بتواند برای دریافت اقامت دائم استرالیا اقدام نماید.  

خدمات درمانی رایگان به دارندگان ویزای ۴۹۱ استرالیا تعلق می گیرد: ( سرویس مدیکیر استرالیا برای ویزای ۴۹۱ استرالیا رایگان خواهد بود.)

بهترین خبر برای متقاضیان ویزای موقت استرالیا یا همان ویزای ۴۹۱ استرالیا , اضافه شدن سرویس مدیکیر استرالیا به ویزای ۴۹۱ استرالیا بود. برای بار اول است که دولت استرالیا برای یک ویزای موقت امکان استفاده از سیستم مدیکیر یا همان خدمات درمانی کاملا رایگان استرالیا را می دهد.

برای ویزای ۴۹۱ استرالیا PTE 65 احتمال کافی خواهد بود:

با توجه به سیستم امتیاز بندی ویزای ۴۹۱ استرالیا , می توان بسیار امیدوار بود که بتوان با داشتن PTE65 , برای این ویزای شانس بالایی داشت. توصیه می شود برای بالا بردن دانش زبان انگلیسیتان و سپس آمادگی با آزمون PTE حتما با بهترین مدرسان زبان انگلیسی مشورت نمایید تا بتوانید در همان بار اول نمره زبان مورد نیاز خود را بدست آورید. پیشنهاد ما قطعا خانم رعنا محمدی با تجربه ترین مدرس زبان انگلیسی در زمینه آکادمیکال و متخصص آزمون PTE در ایران می باشد. سایت تخصصی ایشان هم WWW.RanaPTE.com می باشد.

مقایسه ویزای ۴۸۹ استرالیا و ویزای 491 استرالیا

ویزای ۴۸۹ استرالیا یک ویزای ۴ ساله موقت بوده است اما ویزای ۴۹۱ استرالیا یک ویزای موقت ۵ ساله است.

ویزای ۴۸۹ استرالیا برای اسپانسری به افراد ۱۰ امتیاز کمک می کرد اما ویزای ۴۹۱ استرالیا ۱۵ امتیاز به یک پرونده کمک می نماید.

شرایط تبدیل شدن ویزای ۴۸۹ استرالیا به اقامت دائم ۸۸۷ استرالیا این طور بوده است که فرد بعد از زندگی در مناطق رجیونال به مدت ۲ سال و کار کردن به مدت ۱ سال می توانست برای اقامت دائم استرالیا اقدام نمایند اما برای ویزای 491 استرالیا این گونه است که بعد از زندگی به مدت ۳ سال در مناطق رجیونال استرالیا و کار کردن به مدت ۳ سال با حداقل حقوق می تواند برای اقامت دائم استرالیا اقدام نماید.

بعد از اخذ ویزای ۴۸۹ استرالیا فرد برای جابجایی برای ایالت های مختلف استرالیا دچار مشکل بود و صرفا باید در همان منطقه رجیونالی که اسپانسر وی شده است زندگی و کار نماید. در برخی شرایط امکان جابجایی بود اما نه در تمامی موارد. اما در ویزای ۴۹۱ استرالیا بعد از ورود به استرالیا فرد مهاجر می تواند به تمامی مناطق رجیونال استرالیا بدون محدودیت سفر کرده و کار و زندگی نماید.

در ویزای ۴۸۹ استرالیا فرد برای جابجایی بین ایالتهای مختلف معمولا دچار مشکل بود و بعد کلی نامه نگاری شاید بازهم مجوز جابجایی را دریافت نمی کرد اما در ویزای ۴۹۱ استرالیا فرد این ازادی را دارد و به راحتی می تواند جابجا شود.

آیا برای تبدیل ویزای استرالیا 491 به اقامت دائم باید مجددا آزمون زبان انگلیسی بدهیم:

این سوالی است که مکررا از ما پرسیده می شود. باید عرض کنم این چنین نیست و فرد متقاضی نیازی به ارائه نمره زبان برای اداره مهاجرت استرالیا نیست و ارائه نمره زبان انگلیسی برای تبدیل این ویزا ملاک نیست و صرفا نشان دادن دریافت پایه حقوق استرالیا در سه سال گذشته و زندگی و کار در مناطق رجیونال کافی خواهد بود.

ویزای استرالیا ۴۹۱ از ویزای ۴۸۹ بهتر است:

ویزای موقت ۵ ساله استرالیا یا همان ویزای ۴۹۱ استرالیا به مراتب شرایط بهتری نسبت به ویزای موقت ۴۸۹ دارد زیرا اولا این ویزای ۵ ساله است و دوما فرد می تواند به تمام مناطق رجیونال استرالیا بدون محدودیت سفر کند و همچنین صرفا با نشان دادن دریافت پایه حقوق استرالیا در ۳ سال اقدام به دریافت اقامت دائم استرالیا نمایند.

تعداد دعوت نامه های ویزای 491 بیش از ویزای ۴۸۹ استرالیا خواهد بود:

با اعلام رسمی وزیر مهاجرت استرالیا مبنی بر سیاست جدید استرالیا مبنی بر دادن ویزاهای موقت با اولویت بالاتر نسبت به گذشته و بالاتر رفتن ظرفیت این ویزاها نسبت به گذشته می توان امیدوار بود که نسبت به قبل با راحتی بیشتری می توان ویزای استرالیا را دریافت نمود.

تعهدات شما بعد از اخذ ویزای ۴۹۱ استرالیا به اداره مهاجرت استرالیا :

۱- قانون ۸۵۷۷ استرالیا

در صورت هرگونه تغییر کارفرما و آدرس محل کار و پذیرش کار جدید شما موظف هستید تا به اداره مهاجرت استرالیا اطلاع دهید و شما در زمان پذیرش در این ویزای متعهد به انجام این کار خواهید بود.

۲- قانون ۸۵۷۹ استرالیا

خبر بسیار خوبی که برای ویزای 491 استرالیا منتشر شده است این است که فرد متقاضی و دریافت کننده این ویزا به راحتیمی تواند بدون استرس و صرفا حتی یکروز بعد از ورود به خاک استرالیا به راحتی به تمامی مناطق رجیونال استرالیا در تمام ایالت ها سفر و زندگی و کار نمایید. تنها تعهد شما این است که به اداره مهاجرت استرالیا این جابجایی را اطلاع دهید.

۳- قانون ۸۵۸۰ استرالیا

با توجه به این که شما بعد از اخذ ویزای 491 استرالیا موظف به انجام تعهداتی که داده اید هستید پس آگاه باشید که از شما خواسته شده است تا بخواهد از فرد اطلاعاتی بگیرد فرد باید طی کمتر از ۲۸ روز اطلاعات خواسته شده توسط اداره مهاجرت را به آنها ارائه نماید.

۴- قانون ۸۰۸۱ استرالیا

ممکن است در طی این سه سال اداره مهاجرت استرالیا از افراد دارنده ویزای 491 استرالیا بخواهد تا افراد به مصاحبه ای که توسط اداره مهاجرت استرالیا ترتیب داده شده است بروند به همراه مدارکی که نشان دهد فرد متقاضی صرفا در مناطق رجیونال استرالیا کار و زندگی کرده است.

آیا بعد از دریافت ویزای 491 استرالیا و ورود به این کشور , می توان با افزایش امتیاز , مجددا برای ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ اقدام نمود؟

طبق آخرین اطلاع رسانی دولت استرالیا , شما بعد از دریافت ویزای ۴۹۱ استرالیا دیگر نمی توانید برای ویزاهای دیگر اسکیل ورکر مانند ۱۸۹ و ۱۹۰ اقدام نمایید. شما بعد از ورود به خاک استرالیا به مناطق رجیونال این کشور می روید و در آنها ساکن می شوید و بعد از سال سوم می توانید برای ویزای ۱۹۱ استرالیا اقدام نموده و اقامت دائم را کسب نمایید.

پرت و گلد کست نیز بعد از تغییرات ۲۷ نوامبر , به مناطق رجیونال استرالیا اضافه شدند:

بهترین خبر برای متقاضیان ویزای 491 استرالیا , اضافه شدند دو شهر بزرگ استرالیا به مناطق رجیونال بود. شهر هایی که علاوه بر بازار کار بسیار مناسب , از شرایط رفاهی و کیفیت زندگی بالایی نیز برخوردار هستند.

می توان با ویزای ۴۹۱ استرالیا , داخل استرالیا سفر کرد و مدت کوتاهی نیز اقامت داشت:

با داشتن ویزای ۴۹۱ شما خواهید توانست در طول اقامت خود در استرالیا بدون محدودیت به هر نقطه ای از استرالیا سفر کنید و مدت کوتاهی نیز در آن اقامت داشته باشید. در این مورد برای شما مشکلی وجود نخواهد داشت.

ویزای ۴۹۱ استرالیا نسبت به ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ امتیاز کمتری برای دعوت نامه نیاز دارد :

نیاز به امتیاز کمتر یکی از دلایلی است که افراد ویزای 491 استرالیا را انتخاب می کنند زیرا ویزای 491 استرالیا به متقاضیانش ۱۵ امتیاز در سیستم امتیاز بندی استرالیا کمک می نماید.