تاپ ویزا

مطالب مرتبط با مهاجرت و اخذ ویزا

تاپ ویزا

مطالب مرتبط با مهاجرت و اخذ ویزا

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا یکی از انواع مختلف ویزای استرالیا است که برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است و مانند سایر ویزاهای استرالیا شرایط و ضوابط خاص خود را دارد ! 

ویزای تحصیلی استرالیا

اولین مرحله برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا پذیرش توسط یکی از دانشگاه های استرالیا و همراه داشتن نامه پذیرش - office letter - است که برای این منظور شما باید کارهای زیر را انجام دهید

  • انتخاب رشته تحصیلی در شهر و دانشگاه مورد نظر
  • درخواست پذیرش از یک یا چند دانشگاه استرالیا - برای افزایش احتمال تایید شدن
  • دریافت نامه پذیرش و تأییدیه ی الکترونیکی ثبت نام در دانشگاه
  • اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا - تذکر : هر دانشگاه ممکن است مدارک متفاوتی را درخواست کند و همینطور انواع مختلفی از ویزاهای تحصیلی استرالیا وجود دارد نظیر دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا ، فنی حرفه ای و ...

امتیازاتی که ویزای تحصیلی استرالیا برای شما خواهد داشت

  • در صورت تمایل میتوانید خانواده خود را با خود همراه کنید
  • کار دانشجویی تا سقف 20 ساعت برای شما و خانواده شما مجاز خواهد بود و همچنین شما میتوانید قبل از شروع تحصیل و آغاز ترم تحصیلی و تعطیلات میان ترم به صورت نا محدود کار کنید.
  • همسر شما مجاز است در یک رشته تحصیلی 3 ماهه ثبت نام نماید ولی در صورتی که همسر بخواهد بیش از 3 ماه تحصیل کند خود باید برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام نماید.
  • عدم محدودیت در رفت و آمد به خاک استرالیا

مدت زمان ویزای تحصیلی استرالیا

اگر مدت زمان رشته تحصیلی بیش از 10 ماه باشد و در پایان سال تحصیلی (نوامبر-دسامبر) به پایان رسد، اعتبار ویزای تحصیلی شما تا تاریخ 15 مارچ سال آینده زمان خواهد داشت و اگر مدت زمان رشته تحصیلی بیش از 10 ماه باشد ویزا تا 2 ماه بعد از پایان تحصیلات زمان خواهد داشت و اگر رشته تحصیلی کمتر از 10 ماه باشد ویزای تحصیلی استرالیا تا 1 ماه بعد از اتمام تحصیل زمان خواهد داشت.

پرسش های مهم درباره ویزای تحصیلی استرالیا

1- آیا ویزای تحصیلی ، ویزای اقامت دائم استرالیا است ؟ خیر !

2- مدرک زبان مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا چیست ؟ آیلتس آکادمیک که بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است و در صورتی که بخواهید با آیلتس جنرال پذیرش شوید باید دوره های زبان بیشتری بگذرانید

3- مدارک تحصیلی مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی استرالیا چیست ؟ مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم برای دوره کارشناسی، مدرک کارشناسی برای دوره کارشناسی ارشد.

4- آیا امکان تغییر دانشگاه پس از دریافت ویزا وجود دارد ؟ خیر - از سال 2007 به بعد این امکان وجود ندارد.

5- آیا شرایط مالی خاصی برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا وجود دارد ؟ بله و این هزینه ها بطور معمول بسیار بسیار زیاد است !

6- آیا موسسه تداوم نسل سپید در زمینه ویزای تحصیلی استرالیا فعالیت میکند ؟ در حال حاضر خیر ولی ممکن است در آینده ویزای تحصیلی استرالیا در برنامه های این موسسه قرار گیرد.

7- شما جهت مهاجرت به استرالیا و اقامت دائم چه پیشنهادی دارید ؟ بهترین و مطمئن ترین و در عین حال کم هزینه ترین روش مهاجرت به استرالیا اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا که البته شرایط و ضوابط کاملا متفاوتی با ویزای تحصیلی استرالیا دارد.