تاپ ویزا

مطالب مرتبط با مهاجرت و اخذ ویزا

تاپ ویزا

مطالب مرتبط با مهاجرت و اخذ ویزا

شرایط مهاجرت به کبک از طریق تخصصی

“اداره مهاجرت کبک برای سال ۲۰۱۵ قصد دارد تا ۶۳۰۰ پرونده جدید در روش تخصصی بپذیرد. پذیرش پرونده های جدید از اوایل پاییز شروع خواهد شد ولی هنوز تاریخ دقیق آن اعلام نشده است.”  

پرونده های مهاجرتی کبک در دو مرحله بررسی می گردند. در ابتدا پرونده به اداره مهاجرت کبک ارسال شده و پس از قبولی در این بخش برای انجام مراحل انجام آزمایشات پزشکی، بررسی عدم سوء پیشینه و صدور ویزا به اداره مهاجرت کانادا در بخش فدرال ارسال می گردد.

به متقاضیان مهاجرت که در روش تخصصی کبک در مصاحبه مهاجرتی قبول شوند، گواهی CSQ اعطا می شود. این گواهی که توسط اداره مهاجرت کبک صادر می شود به متقاضی این اجازه را می دهد که برای ادامه بررسی پرونده خود و دریافت ویزای مهاجرت، فرم ها و مدارک خویش را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا در بخش فدرال ارسال نماید. متخصصین برای واجد شرایط شدن در روش تخصصی کبک باید با توجه به جدول زیر امتیاز کافی را کسب نمایند. یک مهاجر مجرد باید حداقل ۴۹ امتیاز کسب نماید. برای مهاجران متاهل، حداقل امتیاز ۵۷ امتیاز می باشد.

شایان ذکر است که ارایه مدارک زبان برای اثبات توانایی زبان انگلیسی و فرانسه متقاضی و همسرشان در این روش مانند روش تخصصی فدرال، در ابتدای کار الزامی می باشد با این تفاوت که در روش تخصصی کبک (Quebec Skilled Worker) بیشترین امتیاز به توانایی سطح زبان در مهارت های شنیداری (Listening) و گفتاری (Speaking) تعلق می گیرد و دانش نوشتن (Writing) و خواندن (Reading) هر یک دارای ۱ امتیاز می باشند.

سطح تحصیلاتحداکثر ۱۴ امتیاز
نوع رشته تحصیلیحداکثر ۱۶ امتیاز
سابقه کارحداکثر ۸ امتیاز
سنحداکثر ۱۶ امتیاز
مهارت زبان فرانسهحداکثر ۱۶ امتیاز
مهارت زبان انگلیسیحداکثر ۶ امتیاز
داشتن خانواده درجه یک در کبکحداکثر ۳ امتیاز
سکونت در کبکحداکثر ۵ امتیاز
سطح تحصیلات همسرحداکثر ۴ امتیاز
نوع رشته تحصیلی همسرحداکثر ۴ امتیاز
سن همسرحداکثر ۳ امتیاز
مهارت زبان فرانسه همسرحداکثر ۶ امتیاز
درخواست کار معتبرحداکثر ۱۰ امتیاز
فرزندحداکثر ۸ امتیاز
خودکفایی مالییک امتیاز

هزینه درخواست نامه جهت مهاجرت به کبک از طریق تخصص برای متقاضی اصلی ۷۶۵ $ کانادا، برای همسر، فرزندان و یا هر همراه دیگری ۱۶۴ $ کانادا می باشد. همچنین بعد از قبولی در مصاحبه کبک، متقاضی ملزم به پرداخت هزینه های دولت فدرال کانادا می باشد.

اگر مایل به بررسی شرایط فردی خویش برای مهاجرت به استان کبک از طریق تخصصی کبک می باشید، می توانید با پر نمودن فرم ارزیابی رایگان مهاجرت و یا تماس با یکی از دفاتر بانیان سعادت از واجد شرایط بودن خود در این روش و دیگر روش های مهاجرتی آگاه گردید.

متقاضیان متخصص، همچنین می توانند از روش های مهاجرتی نیروی متخصص فدرال و یا خود اشتغالی فدرال اقدام نمایند.

اطلاعات جامع دربارۀ استان کبک


مهاجرت به استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای مهاجر پذیر است و با توجه به برخورداری از وضعیت اقتصادی و رفاهی مناسب و همچنین بازار کار پویا و گسترده و سطح رفاه زندگی در آن مقصد مطلوبی برای مهاجران بشمار میرود و همین موضوع سبب میشود بسیاری از افراد سودجو که کوچکترین تخصص و اطلاعاتی در زمینه مهاجرت استرالیا ندارند و مهمتر اینکه کمترین ارزشی برای مال و حتی جان سایرین قائل نمیشوند در این زمینه به فعالیت بپردازند. اهمیت موضوع مهاجرت غیر قانونی به استرالیا به حدی است که واکنش بسیاری از مقامات استرالیایی را در پی داشته و بیانیه های مفصلی در این زمینه منتشر کرده اند